Dansk-kinesisk erhvervskonference i Hillerød den 18. – 20. august 2016 – åben for tilmelding

Stor, international konference i Hillerød den 18. – 20. august 2016 om erhvervssamarbejde mellem Danmark, Europa og Kina. Du har mulighed for at deltage – link til tilmelding i bunden.

kina-danmark

Hillerød vil summe af liv den 18. – 20. august 2016, når 300-400 danske, europæiske og kinesiske repræsentanter fra erhvervsliv, myndigheder og højere læreanstalter mødes for at afsøge nye muligheder for samarbejde. Det sker under overskriften New Opportunities for Chinese-European Cooperation under the initiative of “One Belt, One Road”.

I spidsen for konferencen står Hillerød Kommune, C4 Videnscenter i Hillerød og foreningen ACED (Association of Chinese Experts in Denmark, der vandt værtskabet for næsen af Paris. Et bredere, dansk partnerskab støtter op om konferencen, blandt andet Invest in Denmark, Copenhagen Capacity, Copenhagen Business Confusius Institute og Region Hovedstaden.

Årsmøde for kinesiske eksperter i Europa – men et bredere publikum inviteres med Den europæiske forening for kinesiske eksperter i Europa står egentlig bag konferencen, der også er 8. årsmøde for foreningen. Men det er et vigtigt mål med konferencen ikke blot at samle foreningens medlemmer i Danmark og Europa men også at tiltrække deltagere fra kinesiske samarbejdspartnere i Kina og fra Greater Copenhagen regionen. Målgruppen er erhvervsfolk, embedsfolk, iværksættere, forskere og studerende. De mødes for at drøfte samarbejdsmuligheder indenfor:

·         Internationale investeringer
·         Talenttiltrækning
·         Smart city og innovativt design
·         Fødevarer og fødevareteknologi
·         Uddannelse, kultur og turisme

Du kan finde programmet for konferencen og tilmelding her:
og få en smagsprøve her: https://youtu.be/1op1RFkmkDA

Yderligere information: euroforum@aced.dk